|
VW TYPE3 FORUM voor vraag en antwoord en contacten opdoen
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Area51

|
Geplaatst: Ma Sep 14, 2009 2:19 pm Onderwerp: RoAdTrip 2009 |
|
|
Zo, hier een verslag van hoe wij onze vakantie van vrijdag 31 juli t/m 17 augustus doorgebracht hebben.
Vrijdag 31 juli, Rijswijk - Spa(B)
Vrijdagmiddag om een uurtje of 13:00 zijn we dan ein-de-lijk klaar voor vertrek. Bus is gepakt, vrouw en kids zitten er al in, nu ik nog.
We vertrekken vandaag naar Spa, voor de Bug Show en het plan is om zondag vanaf daar te vertrekken en dan Duitsland in.
Onze plek op Camping Parc Des Sources
Zaterdag 1 augustus, Spa, de meeting !!
Zondag 2 augustus, Spa(B) - Pirmasens(D)
Vanwege de vele regen van afgelopen nacht en de miezerige motregen in de ochtend hebben we besloten vandaag op te breken en verder te trekken. Was het weer nou net zo mooi geweest zoals gister dan waren we t/m zondag gebleven, maar aangezien de rest ook opbreekt (om maandag weer te gaan werken) breken wij ook op. We hebben tenslotte pas een goeie 300km gereden sinds vrijdag, nog een kleine 4000 te gaan !!
Onderweg gespot, zeer waarschijnlijk ook gevlucht voor de regen op Spa
Regen, regen en nog eens regen ...
Tijdens een droog moment ff gauw een plas/speel/koffiepauze ingelast.
Eind van de middag de tent opgezet in de speeltuin .. er waren verder geen 'doortrekkers', alleen maar vaste staanplaatsen.
Maandag 3 augustus, Pirmasens(D) - Augsburg(D)
Vertrek van de camping, na weer een nacht vol met regen. Nou ja, wat 's nachts valt, valt overdag tenminste niet, maar de donkere luchten voorspellen niet heel veel goeds ..
Eind van de middag een camping gezocht in de buurt van Augsburg en alles weer opgezet.
Dinsdag 4 augustus, Augsburg(D) - Erlberg(AUS)
Bij vertrek van de camping is het zowaar droog en kunnen de kids nog even op de aanwezige skelters de camping onveilig maken. Vandaag niet zo gek veel km's op het programma, het is alleen dat de laatste 80 á 100km binnendoor is en dat houdt op. Maar gelukkig hangen er twee DVD schermpjes achterin en kunnen ze zich ook goed met wat speelgoed en boekjes vermaken.
Bij aankomst in Oostenrijk trekt de laatste bui (?) net voor onze neus weg.
In Erlberg vinden we nog net een plekje op de overvolle camping Südufer
Woensdag 5 augustus, vandaag gaan we de Großglockner Hochalpenstraße rijden !!
Het uitzicht en het weer deze woensdagmorgen beloven aardig veel goeds, de laatste wolken hangen nog om de bergen.
Twee uurtjes later zijn we aan de weg omhoog begonnen ..
En een trotse eigenaar met zijn spijlbus op +/- 1900 meter hoogte.
Een redelijk vrij uitzicht op de Edelweisspitze op 2571 meter hoogte, het kan ook anders / Bullitreffen, juli 2008
Verder op ons gemak de route naar Heiligerblut gereden en weer terug naar de camping.
Sneeuw !!
Watervalletje.
De gletscher.
Kinderen en sneeuw .. altijd goed !!
Op de terugweg (zo rond een uurtje of 3) zijn de bergen alweer aan het zicht onttrokken.
Donderdag 6 augustus en vrijdagochtend 7 augustus, Erlberg(AUS) - Chur(CH) - Chamonix(F)
Na een paar nachten ergens gestaan te hebben is het altijd weer een heel gepuzzel om alles weer IN de bus te krijgen ..
Vandaag maar eens kijken of we Oostenrijk weer uit kunnen rijden en ergens een camping kunnen vinden waar we een paar dagen kunnen blijven staan.
Parkeerplaats onderweg, gestopt om de benen te strekken en om wat te eten. Het is nu bijna 16:00, nog een kleine 2 uurtjes schat ik en dan zijn we Oostenrijk weer uit. Achterin beginnen ze het een klein beetje 'zat' te worden ..
Zwitserland, 18:50 .. na hevige protesten van achter en naast me ("we willen morgen niet weer rijden, maar spelen/uitrusten !!") hebben we besloten om door te rijden naar Frankrijk, maar dat betekent wel dat ik 's nachts door ga rijden. Achterin kan het spul dan ga slapen en dan stuurt papa de SO42 's nachts over alle Zwitserse bergpassen.
Hier zijn we net Chur (Zwitserland) uit en liggen de te beklimmen bergen weer voor me.
Donderavond, een uurtje of 21:00, bij het begin van de Furka Pass
22:00, ergens op 2300m hoogte .. onze prinses ligt al te slapen, Mr perfect moest nog ff plassen en niets is dan zo leuk als in de sneeuw plassen, nietwaar ??
Lorraine besluit om het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken (lang leve de Recaro's !!) en ook (proberen) te gaan slapen. Leuk, mag ik lekker 'alleen' zelf -in het pikkedonker- de bergpassen doorkruisen met mijn SO42.
Na de Furka Pass is de Oberalppas aan de buurt. Best spanned, 's nachts in het pikkedonker op pad en de rest is in diepe rust. Het valt me nog mee hoeveel auto's ik 's nachts tegenkom. Na de Oberalppass is het nog een goeie 80km naar Frankrijk en dat is hoofdzakelijk de berg af en vrijdagochtend om 01:15 rij ik dan ook Frankrijk in. Ik besluit om in Chamonix de bus op een camperplaats te parkeren om zelf ook nog een paar uurtjes slaap in te halen.
Vrijdag 7 augustus, een uurtje of 07:00 .. zo heeft alles vannacht liggen slapen. Gillian op mijn plek, Roanne bovenop mama en ik achterin.
Maar het uitzicht maakt alles goed !!
Na wat broodjes gehaald te hebben en een bakkie te hebben gezet besluiten we door te rijden naar St. Gervais een goed half uurtje verder. Daar zijn volgens de kaart de nodige campings en we besluiten Camping des Dômes de Miage te nemen.
Als we daar om +/- 09:00 aan de balie staan hebben ze nog geen plek. Ze zijn "complet" .. als we een uurtje willen/kunnen wachten zijn er weer de nodige campeerders vertrokken en kunnen ze een lijst maken met vrije plekken. Om 11:00 is het dan zover en krijgen we een mooie plek, met nagenoeg vrij uitzicht op het Mont Blanc massief.
Zaterdag 8 augustus hebben we een rustdag en kunnen de kids lekker de hele dag buiten spelen. Jammer dat het alleen weer is gaan regenen, maar kinderen vermaken zich gelukkig toch wel.
Zondag 9 augustus, vandaag belooft het een mooie dag te worden, dus we rijden naar Chamonix (op ongeveer 1000m hoogte) om daar met een tandradtrein naar de Mer de Glace (Le Montenvers - 1913m) te rijden. De kaartjes voor de bergtrein kopen we op de camping, kunnen we in Chamonix zo instappen zonder eerst 30min in de rij te moeten staan.
On the road,
We zijn bijna op de eindbestemming.
Vanaf het terras kun je met een kabelbaan een stukje naar beneden en eenmaal beneden moet je een 'paar' trappen af (met voor mijn gevoel 100.000 treden) om echt bij (en in !!) de gletscher te kunnen komen, maar het is zeer apart om -eenmaal beneden- in de gletscher te kunnen lopen. De gletscher schuift naar beneden met een snelheid van 1cm per uur (!!) en er worden dus ook regelmatig nieuwe tunnel geboord omdat de huidige toegangstunnel opschuiven en weer dichtgedrukt worden.
Vroegâh ging het met stoom.
Terug op de camping kan er nog bijna de hele middag met en bij het water gespeeld worden.
's avonds regent het dermate hard en veel dat zelfs m'n vaste voorruiten het water niet meer buiten kunnen houden.
Maandag 10 augustus, St. Gervais - Chorges
Vandaag toch besloten om op te breken. Een paar Hollandse vriendjes van Gillian gingen toch ook weer weg, dus dat kwam wel mooi uit. Willen toch nog een stukje zuidelijker zodat we voor zaterdag een beetje in de buurt van Menton zitten, voor de VWmeeting aldaar. We vinden een mooie camping municipal (gemeentecamping) aan het Lac du serre poncon in de buurt van Chorges. Een terassencamping, met goed uitzicht op de speeltuin.
Dinsdag 11 augustus is een rustdag en rijden we alleen even naar Gap om boodschappen voor het avondeten te doen.
Woensdagmorgen 12 augustus, vandaag gaan we een 'wild'park(je) bezoeken in Le Sauze du Lac en daarna boodschappen in Embrun. Niet veel bijzonders dus, maar met deze hitte (om 11:00 's morgens geven temperatuurmeters -in de schaduw- al 34 graden aan) moet je je ook niet te druk maken. Busje heeft ook wat last van de warmte merk ik. Het gas komt niet meer lekker terug naar stationair en het schakelen gaat stroef. 's ochtends vroeg als ik om 08:00 broodjes ga halen in Savines loopt hij echter nog super !!
Actiefoto tijdens de vogelshow.
's avonds op de camping, na een waterpistoolgevecht. (Gillian en Roanne tegen papa)
Donderdag 13 augustus, een rustdag .. alleen bij het meer wezen zwemmen.
Vrijdag 14 augustus, Chorges - Fayence
Vandaag is Roanne jarig, maar hebben we ook besloten om op te breken en nog heel even wat zuidelijker te gaan. De bedoeling was om van deze camping naar Menton te rijden, dan zaterdag naar de meeting, daar slapen en dan zondag hier weer terugkomen. Nu pakken we een camping in de buurt, dan zaterdagmorgen naar Menton en dan 's middags weer terug naar de camping. Zondag hebben we een beetje het plan om in te pakken en weer aan de terugweg te beginnen.
Even een filmpje opzetten en je hebt geen kind meer aan ze !!
Even buiten Fayence vinden we een zeer schaduwrijke (maar dure) camping. De 'knisper/knetter' bomen (zo door mij genoemd omdat bij één vonkje het in een mum van tijd razend snel afbrandt) houden de zon lekker tegen, maar de temperatuur is gewoon bloedheet.
Zaterdag 15 augustus, Fayence - Menton
Vandaag gaan we naar Menton, maar als we rond 10:00 wegrijden en door het dorp rijden geeft een plaatselijke temperatuurmeter al 38 graden aan !! Goed, die hangt dan wel in de zon, maar ik had ook al gevoel (toen ik om 06:30 wakker werdt) dat het vandaag een snikhete dag zou worden en als ik nu mijn hand uit het raampje steek voel ik echt zo'n superhete föhnwind .. hopelijk is het aan de kust wat koeler, maar als we twee uur later in Menton op het meetingterrein parkeren is dat helaas niet het geval.
De meeting zelf was niet heel bijzonder, maar toch leuk om na jaren (laatste keer was in 2002, met de rood/witte T2b) weer eens te bezoeken, foto's staan HIER.
Zondag 16 en maandag 17 augustus, Fayence(F) - Rijswijk(NL)
Vanwege de hitte en het hittealarm wat er voor deze regio is afgegeven besluiten we op te breken en weer naar het noorden te gaan rijden. 's morgens rustig aan gedaan, tent opgebroken (en daar achtergelaten omdat hij stuk was), nog een laatste duik in het zwembad en dan gaan we wel zien hoe ver we gaan komen. De bedoeling is om zo rond Lyon een camping te pakken, maar ik heb al aangegeven dat mocht alles nou lekker lopen (en achterin slapen) ik wat mij betreft net zo lief in één ruk doorrij naar huis.
Onderweg nog gespot.
Na Lyon (waar we vanwege files pas rond 20:00 waren) heb ik besloten door te rijden, De temperatuur was nu lekker om te rijden en na een hapje en een drankje maakte de rest zich klaar om te gaan slapen. Ik heb 's nachts over een verlaten peagé m'n km's en uurtjes gemaakt en ben alleen gestopt om te tanken, te plassen en wat te drinken (Red Bull) te halen. Geen moment last van slaap gehad en heb constant met 105 á 110km/h teruggereden. We vertrokken 's middags om 14:00 (op het heetst van de dag !!) vanuit Fayence en maandagmorgen om even over 09:00 (das dus bijna 1400km in 19 uur tijd) draaide ik thuis de straat weer in. Het enige oponthoud wat we gehad hebben was een file van ruim 45minuten bij Aix en Provence en nog zo'n vergelijkbare file (iets meer dan 30 minuten) net voor Lyon. De bus heeft het supergoed gedaan en totaal zo'n 4200km gereden, door 7 landen nl België, Duitsland, Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitserland, Frankrijk en Monaco. _________________ www.karrera.net |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny Site Admin

Geregistreerd op: 25 Mei 2006 Berichten: 286 Woonplaats: Krimpen aan de Lek
|
Geplaatst: Do Sep 24, 2009 7:27 pm Onderwerp: |
|
|
hee wat een goed verhaal en leuke foto's zeker die van de kids van je lijkt me een hele leuke vakantie geweest te zijn en een mooie ervaring .
Ondertussen ben je bijna een vaste vakantie schrijver hier op het Forum , vooral zo doorgaan ( zou Barry zeggen )
Leuk , Henny _________________ Diversen VW's en Porsche's
www.hbvankranen.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Area51

|
Geplaatst: Wo Sep 30, 2009 1:24 pm Onderwerp: |
|
|
Seizoen is helaas weer ten einde Henny, maar voor 2010 staan er minimaal 3 buitenlandse tripjes op het programma  _________________ www.karrera.net |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny Site Admin

Geregistreerd op: 25 Mei 2006 Berichten: 286 Woonplaats: Krimpen aan de Lek
|
Geplaatst: Vr Okt 02, 2009 11:18 pm Onderwerp: |
|
|
| Area51 schreef: | Seizoen is helaas weer ten einde Henny, maar voor 2010 staan er minimaal 3 buitenlandse tripjes op het programma  |
Nou vooral blijven posten.
wie volgt !! _________________ Diversen VW's en Porsche's
www.hbvankranen.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Area51

|
Geplaatst: Di Okt 06, 2009 2:00 pm Onderwerp: |
|
|
Het lijkt wel of ik de enige ben die veel met z'n luchtgekoelde auto rijd  _________________ www.karrera.net |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|